موضوع طراحی‌های جدید روشنایی معابر از اهمیت خاصی در صنعت برق برخوردار است.
در حال حاضر طراحی جدیدی در زمینه روشنایی معابر به مرحله اجرا می‌رسد. هم اکنون طراحی جدیدی تحت عنوان “رویت‌پذیری هدف کوچک” در کشورهای غربی درمورد روشنایی معابر به مرحله اجرا می‌رسد که این روش در سال ۲۰۰۰ به وسیله انجمن مهندسین روشنایی آمریکا معرفی شده است. این طرح پس از طراحی براساس شدت روشنایی و طراحی بر مبنای اساس درخشندگی به عنوان سومین رویکرد مورد توجه طراحان روشنایی معابر قرار گرفته است.
مطلب زیر که عنوان انگلیسی آن Small Target Visibility است به وسیله مهندس حمیدرضا محمدزاده از نشریه “روشنایی معماری” ترجمه و تلخیص شده است.
معابر، مجموعه‌ای از پارکینگ‌ها نیستند. سرعت بالاتر خودروها در خیابانها از طرح روشنایی معابر می‌خواهد تا به رانندگان کمک کند که خطرها را شناسایی کرده و نسبت به آن عکس‌العمل نشان دهند. پیش‌نویس استاندارد روشنایی معابر موسسه استاندارد ملی آمریکا(۰۰-۸-ANSI/IESNA RP) سه روش برای طراحی روشنایی معابر را شامل می‌شود. شدت روشنایی، درخشندگی، و رویت‌پذیری اهداف کوچک (STV).
شدت روشنایی، حجمی از نور است که به سطح معبر می‌رسد و با فوت کاندل (لومن بر فوت مربع) و یا لوکس (لومن بر مترمربع) اندازه‌گیری می‌شود. درخشندگی اندازه‌گیری از نور است که از سطح معبر منعکس می‌شود، و با واحد کاندلا بر متر مربع سنجیده می‌شود. روش STV قابلیت دیده شدن یک شیئی استاندارد بر روی معبر را پیش‌بینی، و میزان تفاوت یک شیئی استاندارد از پس زمینه‌اش را، با درنظرگرفتن عواملی مانند سن راننده، زمان دیدن، انعکاس سطح معبر، و خیره‌شدن ناشی از چراغ، محاسبه می‌کند. عدد بزرگتر STV نشانگر قابل رویت‌تر بودن یک شیئی است.

توسعه و پشتیبانی توسط :ادمین نت
ماموت گروپ عرضه کننده انواع ساندویچ پانل سقفی دیواری و سردخانه ای